Newsletter 1/2014

[thumbnail]

Milí priatelia, dovoľte, aby som sa Vám na úvod nášho prvého newslettera poďakoval za registráciu Vašej materskej školy do Programu podpory digitalizácie škôl. V pravidelných intervaloch Vám prostredníctvom elektronických newsletterov radi poskytneme materiály, ktoré Vám pomôžu vo Vašej krásnej, ale náročnej práci. Budeme Vás informovať o aktivitách v oblasti digitalizácie materských škôl a podporovať Vašu […]

[header]

Milí priatelia,

dovoľte, aby som sa Vám na úvod nášho prvého newslettera poďakoval za registráciu Vašej materskej školy do Programu podpory digitalizácie škôl.

V pravidelných intervaloch Vám prostredníctvom elektronických newsletterov radi poskytneme materiály, ktoré Vám pomôžu vo Vašej krásnej, ale náročnej práci. Budeme Vás informovať o aktivitách v oblasti digitalizácie materských škôl a podporovať Vašu vzájomnú komunikáciu.

V prvom čísle, sme v spolupráci s odborníčkami z praxe, pripravili aktivity a pracovné listy zamerané na jesenné obdobie. Sú nachystané tak, aby Vám v práci s deťmi pomohli, uľahčili a zjednodušili využívanie digitálnych technológií v každodennej praxi. Priamo v pripravených aktivitách nájdete štandardy a ciele, postupy stratégie i pomôcky na výchovnú a vzdelávaciu činnosť. Materiál je priamo prepojený na interaktívne aktivity bezplatne sprístupnené na portáli Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR, ktorý nájdete na adrese http://planetavedomosti.iedu.sk/

Verím, že našou ďalšou spoluprácou podporíme využívanie nových technológií v predprimárnej výchove a vzdelávaní tak, aby vzdelávacie ciele boli podporené efektívne, autenticky a atraktívne, a to vždy, keď je to primerané.

Prajem Vám dobré čítanie.

Ján Machaj
riaditeľ neziskovej organizácie EDULAB

---
[Dobrý sluha, zlý pán]
Dobrý sluha, zlý pán

Cieľom aktivity je naučiť deti rozpoznať nebezpečenstvo pri manipulácii s ohňom a dokázať privolať pomoc dospelého v krízových situáciách.

[Lily, ktorá číta o slonovi]
Lily, ktorá číta o slonovi

Aktivita zameraná na počúvanie s porozumením, vytváranie synoným a antoným a pochopenie niektorých ťažších slov v texte.

---

Jeseň je na nás štedrá nielen svojimi farbami, ale aj obľúbeným ovocím. Pripravené sú dva pracovný listy s tematikou tohto krásneho ročného obdobia.

[Dokresli jablko]
[Nájdi hrušku]
---

Zahrajte si pexeso s jesennou tematikou a oblečte sa na jesennú prechádzku.

[Oblečenie]
Oblečenie

Gumáky na nohy, rukavičky na ruky a dáždnik mačke? Krátka aktivita, ktorá je zameraná na oblečenie v tomto jesennom období do lesa či na prechádzku. Dieťa musí zvoliť aj správny postup, lebo s dáždnikom v ruke sa budú gumáky ťažko obúvať.

[Pexeso]
Pexeso

Jednoduché pexeso s jesennou tematikou.

---

Záverom…

Často sa na verejnosti, medzi rodičmi, ba dokonca i v učiteľskej komunite stretávame s názorom, že digitálne technológie do materských škôl nepatria. Ľudia neznalí problematiky výchovy a vzdelávania v MŠ radi prezentujú názor, že deti v materských školách nemajú mať prístup k týmto moderným technológiám. Pravdepodobne si neuvedomujú, že dnešné deti sa narodia tak povediac „s ovládačom v ruke”. Preto musíme zistiť, aké technológie a akým spôsobom používajú deti doma a pokúsiť sa to zužitkovať . Potrebujeme získať súhlas a podporu rodičov na to, aby sme zabezpečili deťom vzrušujúci prístup k učeniu sa prostredníctvom digitálnych technológií. Musíme rodičom vysvetliť naše myšlienky a ciele, vybudovať si s nimi aktívne a produktívne partnerstvo. Neskôr sa môžeme, ba až musíme pokúsiť radiť rodičom na tému ako používať digitálne technológie doma.